Ἡ κυρά τῆς Ρῶ




Ἡ Ἑλλάδα, ἡ γεννήτρα τῶν ἡρώων τῆς Πίστεως καί τῆς Πατρίδος, στίς ἡμέρες μας, δίδει ἡρωικές μορφές. Ἡ  κυρά τῆς Ρῶ, ἡ Δέσποινα Ἀχλαδιώτου, ἐπέδειξε θάρρος καί ἀνδρεία, ὑψώνοντας σέ καθημερινή βάσι τήν ἑλληνική σημαία. Μέ τό θάρρος της αὐτό καί τήν γενναία ἑλληνική ψυχή προκαλοῦσε τόν πανελλήνιο θαυμασμό καί δήλωνε στούς ἅρπαγες γείτονές μας τήν ἑλληνικότητα τῆς πατρώας της γῆς. Τήν κυρά τῆς Ρῶ τήν καμαρώσαμε, τήν θαυμάσαμε καί τήν τιμήσαμε. Μένει νά τήν προβάλλουμε ὡς πρότυπο Ἑλληνίδος, πού ἀγάπησε πολύ τήν Πατρίδα καί ἔκανε πολλές θυσίες, στέλνοντας ἕνα μήνυμα πρός ὅλες τίς Ἑλληνίδες τῶν ἡμερῶν μας, πώς πρέπει μέ πάθος νά ἀγαποῦμε τήν Πατρίδα καί νά τήν ὑπηρετοῦμε χωρίς διακοπές.



Γαλάζια μου αὐγή κι ἄστρο τῶν πόθων μου
ἡ γαλανόλευκη θωριά σου θ’ ἀνεβαίνει
πάντα ψηλά κι ὅλο ψηλά κι ὅλο ψηλότερα
σημαία μου ἀκριβή καί χιλιοδοξασμένη.

Κι ἄν εἶναι νά πεθάνουμε γιά σένα
πατρίδα μου γλυκειά καί τιμημένη
χαλάλι τῆς Ἑλλάδος
μιά φορά κανείς πεθαίνει!

Παντέρημη στό βράχο σου Ἑλλάδα μου
ἀπόμεινα νά καρτερῶ ἐσέ πατρίδα
νά μ’ ἀνταμώσεις καί νά γείρω στήν ἀγκάλη σου
εἶν’ ἡ στερνή πού μοῦ ἀπόμεινε ἐλπίδα.

Κι ἄν εἶναι νά πεθάνουμε γιά σένα
πατρίδα μου γλυκειά καί τιμημένη
χαλάλι τῆς Ἑλλάδος
μιά φορά κανείς πεθαίνει!

Πεθαίνω μά θά ζῶ μέσα στά κύματα
σέ κάθε φύσημα τοῦ ἀνέμου στό Αἰγαῖο,
πού θά χαϊδεύει τήν σημαία σου Ἑλλάδα μου
μέ τῆς καρδιᾶς μου τό παλμό τόν τελευταῖο.

Κι ἄν εἶναι νά πεθάνουμε γιά σένα
πατρίδα μου γλυκειά καί τιμημένη
χαλάλι τῆς Ἑλλάδος
μιά φορά κανείς πεθαίνει!

Η Ελλάδα δεν μας έδωσε μόνο κατά το παρελθόν ηρωίδες γυναίκες, Μπουμπουλίνα, Μαντώ Μαυρογένους κ.ά. αλλά και στις ημέρες μας που είναι ημέρες απαξίωσης των ιδανικών της Πατρίδος, υπάρχουν γυναίκες που αγαπούν την Ελλάδα κατά θαυμαστό τρόπο και αποδεικνύονται πιστά τέκνα της. Μεταξύ των συγχρόνων γυναικών είναι και  η Δέσποινα Αχλαδιώτου, η κυρά της Ρω, της οποίας το έργο επιβράβευσε ο Ελληνικός λαός και προβάλει σε σειρά εκπομπών το Εκκλησιαστικό κανάλι της 4Ε.